Voelen, horen en ruiken op interactief CMD-festival

Tijdens ‘3 Days of New Experience’ presenteren honderdvijftig Bredase tweedejaarsstudenten Communication & Multimedia Design-studenten (CMD) vijfentwintig interactieve installaties in het Chassé Theater in Breda. Het festival heeft als centraal thema natural interaction.

‘3 days of New Experience’ is de afsluiting van het tweedejaars onderwijsproject ‘Natural Interfaces’. De bedoeling van de installaties is dat de zintuigen van de bezoeker worden geprikkeld. Voelen, horen, ruiken en beleven moet centraal staan in het werk dat de studenten opleveren.

Bouwen,lassen en solderen
Projectcoördinator Thijs Eerens: ‘Bij CMD vinden we het belangrijk dat je niet alleen aantrekkelijke, innovatieve installaties kunt ontwerpen, maar dat je ze ook kunt realiseren. In sommige gevallen betekent dat bouwen, lassen en solderen. Maar bij andere installaties komt het vooral neer op complex programmeerwerk. Een ding is zeker, menig bezoeker zal verwonderd de installaties verlaten.’

De installaties zijn van vrijdag 13 juni tot en met zondag 15 juni te bekijken in het Chassé Theater in Breda. Op vrijdag van 15.00 tot 18.00 uur. Zaterdag en zondag van 12.00 tot 18.00 uur. De toegang is gratis.

Op vrijdag 13 juni is ook  de jaarlijkse eindexpositie van het tweedejaarsstudenten in Den Bosch.
De expositie is vanaf 15.30 in OAS06. Vorig jaar was de winnende Bossche installatie Jellyfish erg succesvol op Theaterfestival Boulevard.