Avansstudent op WK wielrennen voor studenten

Terwijl in Frankrijk gestreden wordt in de Tour de France, reed Saskia Oomen, net afgestudeerde Accountancystudent in Den Bosch, het WK wielrennen voor studenten. Met een twaalfde en een vijftiende plek presteerde ze boven verwachting.

Het WK Wielrennen werd dit jaar voor de vijfde keer georganiseerd. In Polen streed een Nederlandse delegatie studenten geselecteerd door SSN Topsport en KNWU bondscoaches Johan Kammerts en Piet Kuijs.

Saskia eindigde in de tijdrit op een twaalfde plek. ‘Met een behoorlijk sterk deelnemersveld, was mijn doel om top 15 te rijden, dus de 12e plek is top! Ik ben een ervaring rijker’, vertelt Saskia.

Beste Nederlandse vrouw
Tijdens de wegwedstrijd was Saskia de beste Nederlandse vrouw met een vijftiende plek. ‘De verschillen werden direct gemaakt op een lastige klim in het parcours. Op dit moment heb ik nog te weinig ervaring en ben ik niet sterk genoeg om mee te kunnen rijden in de kopgroep. Dankzij een subsidie vanuit Avans, heb ik deze bijzondere ervaring op mogen doen’, aldus de student op Facebook.