Weinig uitgeslapen gezichten bij Virgo

Deze week wordt er niet gesport maar geslapen in de grote zalen van BRESS in Breda. Studentenvereniging Virgo gebruikt de accommodatie als hoofdkwartier, eet-, slaap- en feestplek voor de introductie van Avansstudenten.

‘Normaal doen we de introductie bij de soos en slapen de studenten in de gymzaal op de Lovensdijkstraat. Vanwege de verbouwing is dat nu niet mogelijk;, legt Isa Vlessert, net-afgestudeerd bij Forensisch Laboratorium Onderzoek en vice-voorzitter van de introcommissie van Virgo uit.

intro-virgo-2014-max-3

Ongeveer 255 studenten van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu en de Academie voor Engineering en ICT doen mee aan de introductie van Virgo. Ze blijven de hele week in Breda met BRESS als uitvalsbasis. ‘Het is de bedoeling dat ze deze week de stad, de school en elkaar leren kennen’, zegt Isa.

Regenprogramma
Lekker weer voor een introductieweek is het niet. ‘Gisteren hebben we poncho’s uitgedeeld, maar toen viel het uiteindelijk nog best mee. Alle studenten hebben spelletjes gedaan in zes verschillende Bredase kroegen. Mocht het weer nog veel slechter worden, dan hebben we een regenprogramma klaarliggen. Dan gaan we gezelschapspellen doen en een film kijken.’

intro-virgo-2014-max-1

Cup-a-soup
Uitgeslapen waren de meeste eerstejaarsstudenten niet vanochtend. ‘We hebben iedereen om kwart voor een naar bed gestuurd en om kwart voor vier wakker gemaakt voor ‘vier uur cup-a-soup’. In eerste instantie vinden sommige studenten dat niet leuk. Het is onverwacht, ze denken dat ze gedropt gaan worden. Maar achteraf kunnen ze zoiets wel waarderen.’

Mail naar Punt
Heb jij foto’s, video’s of mooie verhalen van/over je introductie. Mail ze door naar punt@avans.nl. Dan plaatsen wij de foto’s in het introalbum op Facebook. Meer info over de introducties van Avans vind je op onze kalender.