Cloudents: een nieuw studiegericht platform

Na een zeer succesvolle proefperiode is de online community Cloudents in heel Nederland beschikbaar. Het is een studieplatform voor universitaire- en hbo-studenten.

Met de online community kunnen studenten gebruik maken van gezamenlijke kennis om zich beter op lessen en tentamens voorbereiden. Zo boeken zij betere studieresultaten. Op Cloudents komen studenten samen om aan opdrachten te werken, vragen te stellen en te beantwoorden. Ook is het mogelijk om proeftentamens te maken en relevant studiemateriaal vinden of met elkaar bespreken.

‘Connected’ zijn
‘Het is een hele nieuwe manier van studeren’, zegt Lennard van Otterloo, vice-president van Cloudents. ‘Generatie X is op bijna ieder moment van de dag ‘‘connected’’ en er is een grote behoefte om ook het studieproces sociaal te maken. Het platform is sociaal, flexibel en intuïtief. Het kan bovendien makkelijk met een bestaand account op Facebook geïntegreerd worden.’

Vervangend platform
De meeste onderwijsinstellingen hebben officiële platformen, maar studenten vinden deze vaak onhandig en niet flexibel. Daardoor wijken veel studenten uit naar Facebook, wat niet voor studeren gemaakt is. Bovendien leidt dit te veel af. Er is dus vraag naar een sociaal studiegericht platform in combinatie met elementen van Facebook zoals een messenger. Cloudents zegt dat gat te vervullen.