Studentenfractie AMR steunt kantinepetitie

De studentleden van de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) hebben de petitie voor het behoud van het Tilburgs kantinepersoneel getekend. Aansluitend na de studentenvergadering van dinsdag trokken zij naar de kantine om hun handtekening te zetten.

‘De petitie en de vele reacties erop zijn ons niet ontgaan’, vertelt AMR-bestuurslid Milicia de Kok. De brief van studenten Rick de Vries en Mitchel van Ostaijen maakte indruk op de studentenfractie van de AMR. ‘Wij zijn ontzettend blij met dit soort initiatieven van studenten. Door deze petitie te ondertekenen bieden we steun aan de actie en laten we zien dat de Medezeggenschapsraad de input van studenten erg serieus neemt.’

Plaats maken
Eurest heeft in januari de catering bij Avans overgenomen van Sodexo inclusief het personeel. Van een aantal mensen wordt het contract niet verlengd. De medewerkers moeten plaats maken voor collega’s die elders bij Eurest werkzaam zijn. ‘Het is een rotsituatie voor de betrokkenen op de locaties maar een zakelijk besluit dat genomen moet worden voor het groter belang van Eurest’, aldus Matthieu van Waardenburg, manager van Eurest.

De studentleden van de AMR doen een beroep op alle Avansstudenten om de petitie te tekenen. Op de statafels naast de kantine van de Cobbenhagenlaan kun je je handtekening zetten en de actie steunen.

Duidelijk stemgeluid studenten
De studentenfractie van de AMR wil de afstand tussen student en beleidsthema’s verkleinen en komt op voor de belangen van de student. Milicia: ‘Naast dat wij studenten vertegenwoordigen, willen we studenten ook écht een duidelijk stemgeluid geven.’

Wanneer studenten klachten, suggesties, op- of aanmerkingen hebben over beleidsthema’s kunnen zij de AMR bereiken via bmz@avans.nl of via de Facebookpagina. ‘We willen studenten stimuleren ons te voorzien van input. Het is uiteindelijk de student die bepaald wat belangrijk is binnen Avans.’

d

had de amr niet gewoon in de selectieprocedure moeten zeggen dat de nieuwe cateraar het personeel moet behouden? Nu wil de AMR zich bemoeien met het beleid van eurest, anders was het heel simpel: behoud je het personeel niet, dan geen contract

2014-09-18 13:02:24

student avans

Mooie actie van de studenten en natuurlijk steun van de AMR leden! Top.

2014-09-18 09:49:27

Anoniem

Deze studenten zijn nog niet verpest in deze maatschappij. Eurest daarentegen is alleen maar geïnteresseerd in winstmaximalisatie op korte termijn. Maar op lange termijn is de schade onherstelbaar. Maar daar hebben de directieleden (60+) lak aan.

2014-09-17 20:22:31

anoniem

Erg fijn dat er naar studenten geluisterd word. Als Eurest nou ook zou luisteren naar het eigen personeel was dit allemaal niet gebeurd!

2014-09-17 19:30:58

Anonymous

Mooie actie van de studenten! Daarnaast is het zeker belangrijk om zulke dingen niet onopgemerkt te laten plaatsvinden, fijn dat de AMR studenten er aandacht aan hebben besteed.

2014-09-17 18:32:14

student avans

Prachtig dat een dit initiatief zo gesteund wordt! Hadden ze bij Eurest maar zo'n beleid waar het bestuur naar zijn personeelsleden luistert.

2014-09-17 16:40:37