Lesgeven door middel van smartboard en video’s

Hoe zet je een smartboard interactief in tijdens colleges? En wat zijn de voor- en nadelen van videocolleges? Het word je allemaal uitgelegd tijdens de lunch- en leersessies van dinsdag 28 en donderdag 30 oktober.

Geert Gooskens, docent Communication & Multimedia Design, laat op 28 oktober zien hoe hij, met behulp van de afdeling Multimediasupport van het leer- en innovatiecentrum experimenteert met videocolleges voor studenten. ‘Studenten hebben verschillende stijlen van leren en daar wil ik op inspelen’, zegt Geert. De videocolleges zijn geen vervanging van gewone lessen, maar dienen vooral als naslag-functionaliteit. Tijdens deze Lunch- en Leersessie laat hij zijn aanpak zien, bespreekt de voor- en nadelen en de uitdagingen voor de toekomst.

De sessie over het lesgeven door middel van videocolleges zal plaatsvinden in Den Bosch aan de Onderwijsboulevard op 28 oktober van 12.00 tot 13.00 uur. Geen tijd om langs te komen, of werk je in Breda? De sessie wordt live gestreamd. Op de website verschijnt de 28e een link naar de livestream.

Interactief lesgeven

Dirk Stevens en Ronald Spruit vertellen op 30 oktober hoe je een smartboard op een interactieve manier inzet. Ook hoor je wat daarvan de voordelen zijn. Dirk: ‘Het whiteboard verandert in een forum voor content, gemaakt door de hele klas. Maak gebruik van smartphones, tablets, social media, internet en nog veel meer.’

Wil je de Lunch- en Leersessie bijwonen, neem dan je laptop mee en zorg vooraf voor een werkende WiFi-verbinding. Deze sessie zal plaatsvinden op 30 oktober van 12.15 tot 13.00 uur aan de Hogeschoollaan in Breda.

Meld je aan
Meld jezelf even aan als je de Lunch- en Leersessie wilt bijwonen. Graag de sessie over Videocollege bijwonen? Klik dan hier. Meer interesse in de sessie over het gebruik van het smartboard? Klik dan hier.