Genomineerden Avans afstudeerprijs bekend

Wie is er aansprakelijk voor schade door schaliegaswinning? Hoe spelen producenten in op prijsbewegingen op de grondstoffenmarkt? Het zijn vragen die studenten van Avans zich het afgelopen jaar stelden voor hun afstudeerscriptie. De vijf beste afstudeerprojecten zijn genomineerd voor de Avans afstudeerprijs.

Cheryll van Weert, net-afgestudeerd bij de Juridische Hogeschool, is genomineerd voor haar scriptie met als onderwerp schaliegaswinning. Jacklyn Cornelisse, net-afgestudeerd aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost in Breda, voor haar digitale essay; CTRL + R.

Emotie door middel van techniek
Remco IJpelaar, net-afgestudeerd bij Technische Informatica in Breda, is genomineerd voor zijn onderzoek in opdracht van defensiebedrijf Thales en Mark de Reijer voor zijn onderzoek naar het voelbaar maken van emoties door middel van techniek. De Reijer is afgestudeerd bij Communication & Multimedia Design in Breda. Ook genomineerd zijn de Bredase net-afgestudeerden Bedrijfseconomie Chantal van Zundert en Michelle van Ostaijen. Zij deden onderzoek bij Perfetti van Melle.

Alle genomineerden maken kans op een geldbedrag van 1.500 euro.

Op 15 december wordt de winnaar bekendgemaakt. De bijeenkomst start om 14.30 uur bij Avans Den Bosch. De genomineerden geven tijdens de prijsuitreiking een korte presentatie over hun scriptie.

Vorig jaar ging de Avans Afstudeerprijs naar Sjim van Beijsterveldt en Axel Geurts van de Academie voor Bouw en Infra (AB&I).