Meer bussen naar Avans

Met ingang van zondag 14 december wijzigt de dienstregeling in Oost- en West-Brabant. Vanaf die dag is Arriva daar de nieuwe vervoerder. Wat betekent dat voor studenten van Avans? Punt zet het op een rijtje!

In Breda, Tilburg en Den Bosch gaan er meer bussen naar Avans rijden. Daarnaast komt er vanuit Boxtel een nieuwe scholierenlijn, lijn 643. Die gaat ook langs de Onderwijsboulevard.

Avans Breda
In Breda wijzigen de frequenties van de bussen van en naar de locatie Hogeschoollaan. Om de tien minuten rijden vanaf die locatie bussen naar het Centraal Station. De lijnen 8 en 10 vervallen daardoor. De stadslijnen 11 en 12 én streeklijn 131 blijven rijden. In aanvulling op de ochtendspits rijdt een aantal rechtstreekse ritten van het busstation in Oosterhout naar de Hogeschoollaan.

Avans Tilburg
Studenten van de locatie Cobbenhagenlaan in Tilburg  hebben reismogelijkheden met stadslijnen 2 en 4. Die lijnen gaan richting de universiteit en de Reeshof. Ook streeklijn 131 tussen Tilburg en Breda gaat langs die halte.

Avans Den Bosch
Ook de dienstregeling rondom Den Bosch verandert vanaf 14 december. Zo veranderen de vertrektijden van lijnen 300, 301 en 302 Den Bosch – Waalwijk en Tilburg. Op die drie lijnen gaan meer bussen rijden op zaterdag, zondag en op werkdagen in de avonduren.
Lijn 135 gaat vier keer per uur rijden, waarbij één van de vier ritten als sneldienst rijdt. Dat betekent dat deze bus alleen in Den Bosch en Wijk en Aalburg stopt. In de drukke ochtendspits is de frequentie vanuit Wijk en Aalburg verhoogd.

Lijn 136
Niet alleen lijn 135 gaat vaker rijden, ook de 136 Den Bosch – Drunen – Waalwijk – Kaatsheuvel – Tilburg gaat in de spits vier keer per uur rijden. De route wijzigt in Loon op Zand, als gevolg van de nieuwe verkeerssituatie in het dorp en de aanleg van nieuwe bushaltes bij de aansluiting op de N261. Reizigers kunnen daarom in Waalwijk een snelle overstap maken op lijn 300 of 301 naar Tilburg en Den Bosch.

Telefoon opladen in de bus
Er zijn zo’n 330 nieuwe, milieuvriendelijke bussen ontwikkeld. Vanaf 14 december worden die voorzien van gratis wifi. Ook bieden de nieuwe bussen extra comfort door de individuele klimaatregeling, meer beenruimte en een USB-aansluiting bij elke zitplaats om bijvoorbeeld je telefoon op te laden.

Anoniem

Lijn 10 vervallen?! Ik ben het eens met anonymous, wat een onzin! Wordt door heel veel studenten gebruikt uit verschillende dorpen en steden. Zo worden de andere verbindingen tussen Oosterhout en Breda nog overvoller..

2014-11-26 10:46:49

anonymous