Ruim 200 euro verdienen aan zorgtoeslag

Studenten kunnen ook volgend jaar weer geld verdienen door een goedkope zorgverzekering met hoog eigen risico af te sluiten, zo meldt de Volkskrant.

Studenten kunnen volgend jaar 214,56 euro verdienen aan hun zorgtoeslag. Dat heeft de Volkskrant berekend.

Goedkoopste studentenpolis
De zorgtoeslag voor de laagste inkomensgroepen is voor komend jaar vastgesteld op 78 euro per maand. De maandpremie voor de goedkoopste studentenpolis, Studenten Goed Verzekerd, een budgetlabel van Achmea, is bij een hoog eigen risico verkrijgbaar vanaf 60,12 euro per maand. Dan houd je dus ruim 200 euro over.

Het verplichte eigen risico bedraagt komend jaar 375 euro. Dat kun je vrijwillig verhogen tot 875 euro. In ruil voor een verhoogd eigen risico, betalen polishouders enkele tientjes minder premie per maand.

Geld ophoesten
Klinkt leuk die 214,65 euro, maar heb je wel iets dan moet je meteen flink wat geld ophoesten.