Studenten in actie voor Stop Ebola

Deze week wordt er in Nederland geld ingezameld voor Stop Ebola. Ook Avansstudenten zetten zich in voor Giro 555.

Lisa de Laat en Lisa Derikx, tweedejaarsstudenten Advanced Business Creation in Den Bosch, proberen geld in te zamelen met statiegeldbonnetjes. ‘Studenten hebben genoeg flessen om in te leveren. Wij hopen dat ze hun bonnetje willen doneren voor de actie tegen ebola’, vertelt Lisa de Laat.

Documentaire
Het idee om geld in te zamelen komt via een opdracht van Avans. Lisa Derikx: ‘We moeten voor een vak een documentaire maken. We vinden het belangrijk om ons in te zetten voor het goede doel, vandaar dat we dit als onderwerp hebben uitgekozen.’

Ebola stoppen
De studenten hopen dat er veel gedoneerd wordt. ‘Het gaat nu ook om bewustwording. Mensen denken het is ver weg, maar als we niets aan ebola doen komt het uiteindelijk ook hier heen. Samen kunnen we ebola stoppen.’

Doneren kan in Den Bosch op de Onderwijsboulevard bij de receptie en in lokaal OC212/213. Vrijdag wordt de nationale actieweek Stop Ebola afgesloten met speciale radio- en televisieuitzendingen.