Witlox brengt praktijk en onderwijs samen

Hoe zet je jezelf neer als sterk merk? Derde- en vierdejaarsstudenten van de opleidingen Accountancy en Bedrijfseconomie woonden de afgelopen maanden verschillende lezingen bij in het teken van studieloopbaanbegeleiding. Tijdens de lezingen gingen de studenten met elkaar in debat, waaruit uiteindelijk door een jury een winnaar is gekozen.

De zogenaamde Witlox-lezingen worden georganiseerd om relevante informatie, die tijdens colleges niet ter sprake komt, alsnog aan de studenten over te brengen. De eerste twee lezingen gingen over crowdfunding en financiële stabiliteit. De laatste lezing stond in het teken van personal branding.

Directeur van Witlox, Wynke Möller, vertelt de studenten goede en slechte voorbeelden vanuit de beroepspraktijk. Het doel van de lezing is studenten inzicht bieden in hun talenten, drijfveren en persoonlijkheid, om de kans op een baan te vergroten.

Uniek zijn
Tijdens het debat krijgen de studenten twee stellingen voor hun kiezen. ‘In mijn eerste baan vind ik mijn salaris belangrijker dan opleidingsmogelijkheden’ en ‘Het is onzin dat je wordt afgewezen op grond van filmpjes en foto’s op YouTube of Facebook’. De conclusie? Het is belangrijk om je te onderscheiden en bewust te zijn van je eigen unieke kwaliteiten.

Avans en accountantskantoor Witlox VCS werken al jaren samen. Het bedrijf geeft de hogeschool adviezen, zorgt voor stageplaatsen en afstudeerplekken. Dinsdag 25 november is er een convenant getekend dat Witlox nog zeker tot 2017 aan Avans verbindt.

De winnaar van de debatten is Arend Radius, van de opleiding Bedrijfseconomie. Hij wint een IPad. De jury vindt dat hij een goede, kritische gedachtegang heeft.