Bijzondere hobby: in een vossenpak mensen knuffelen

2.500 dollar kost de op maat gemaakte fur suit van Leon Verhees, student Communication & Multimedia Design in Breda. Als knuffelbare vos wil hij ‘magie creëren in het leven van anderen.’ In het nieuwe magazine van Punt lees je alles over furries.

Voor een hoop vierdejaarsstudenten is het moment daar: ze moeten een afstudeerscriptie gaan schrijven. Maar hoe pak je dat eigenlijk aan? In Punt 4 tips van docenten en net-afgestudeerden zoals: ‘Wees zorgvuldig met citaten. Plagiaat wordt direct naar de examencommissie gestuurd!’

Verlies en Rouw
Mocht je tijdens je studie bij Avans te maken krijgen met het overlijden van een dierbare dan kun je voor steun terecht bij de community Verlies en Rouw. Zij bieden begeleiding en handvaten om de rouwperiode door te komen. Eerstejaarsstudent Civiele Techniek Arjan vertelt over het overlijden van zijn moeder en de impact die dat had op onder meer zijn studie. ‘Er zijn goede en slechte dagen. Veel dingen die mijn moeder altijd deed, doe ik nu. Er komen meer verantwoordelijkheden bij. Natuurlijk vergt het rouwproces veel energie, maar we kunnen niets anders dan doorgaan.’

Als net-afgestudeerde is het lastig om een baan te vinden in de vastgoedsector. Zes ervaren vastgoedondernemers hebben zich verenigd in Vastgoedjunior om starters aan een baan te helpen. In het nieuwe magazine vertelt Nicolien van Dongen, net-afgestudeerd bij Bouwkunde, over het project dat zij via Vastgoedjunior heeft uitgevoerd.

Goede voornemens?
2015 is maar net op gang. Punt vroeg zich af welke studenten nog aan goede voornemens doen en of ze zich eraan houden. ‘Waar ik echt een hekel aan heb zijn de mensen die per 1 januari een abonnement nemen bij een sportschool, drie keer gaan en vervolgens weer op de bank blijven hangen. Begin er dan ook niet aan’, zegt Renske Beekers, vierdejaarsstudent Bedrijfseconomie in Breda.

In Punt 4 lees je ook over Carlo Verstegen die naast student Commerciële Economie ook adjudant van Prins Carnaval in Nuland is, over bowlen als topsport en krijg je antwoord op de vraag Waarom is roddelen nuttig?

Het nieuwe magazine ligt overal in de bakken en is hier digitaal te lezen.

Leuk

Vind het wel leuk. Iemand die anderen blij probeert te maken. Vind ik leuk! :)

2015-01-19 12:23:40