Laurentien van Oranje op de Pabo

Hoog bezoek voor de Pabo. Op woensdag 25 maart spreekt Prinses Laurentien van Oranje op het symposium ‘We teach the future’. Ze doet dat als oprichter en directeur van de Missing Chapter Foundation, een stichting die besluitvormers, kinderen, jongeren en jonge professionals bij elkaar wil brengen om te praten over maatschappelijke onderwerpen.

De lezing van Laurentien van Oranje heet ‘De denkkracht van kinderen: actie, dialoog en denken. Hoe leraren samen met leerlingen het verschil maken’. Ze vertelt daarin wat kinderen nodig hebben om onderzoekgericht te leren en op welke manier leraren de buitenwereld in de klas kunnen halen.

Workshops
Na de lezing kunnen de aanwezigen posterpresentaties van studenten bijwonen. Daarna is er de mogelijkheid om een van de twaalf workshops te volgen. Onderwerpen variëren van ‘Flipping the Classroom’ tot ‘Waterspaarders’ en van ‘Playing for Succes’ tot ‘Verlies- en Rouwverwerking’.

Het symposium wordt afgesloten met de lezing ‘Duurzaam basisonderwijs, een praktijkvoorbeeld’ door Jacqueline van der Lubbe. Zij leidt het project WereldSchoolWereldWijk waarin vier Brabantse basisscholen met een programma van activiteiten gericht op duurzaamheid en leefbaarheid centraal staan.