Geen bussen meer vanaf Lovensdijkstraat

Vanaf 2017 zullen er geen bussen meer vertrekken vanaf de Lovensdijkstraat. Dat hebben gemeente Breda en Arriva besloten. Om toch nog naar het station te kunnen, zullen studenten van die locatie naar de Hogeschoollaan moeten lopen.

Met de huidige dienstregeling kunnen studenten vanaf het station naar de bushalte aan de drukke Claudius Prinsenlaan reizen. Terug naar het station stappen ze op aan de Lovensdijkstraat. Uit beleidstukken van het college van burgemeester en wethouders blijkt dat die halte komt te vervallen.

Géén vervangende halte
Omdat het te gevaarlijk zou zijn om de Claudius Prinsenlaan over te steken, zal er geen vervangende halte aan de andere kant van de weg komen. Studenten wordt aangeraden de bus voortaan aan de Hogeschoollaan te pakken.

Veel oudere bewoners van serviceflat Vredenbergh, die naast Avans staat, hebben bezwaar gemaakt. Voor hen zal er nog minstens één keer per uur een bus stoppen aan de Lovensdijkstraat. Het verdwijnen van de bussen zou volgens het college van burgemeester en wethouders een gunstig effect hebben op de omgevingskwaliteit van de Lovensdijkstraat.