Stilte op Avans na carnaval

xploravakantierustigstil_maxkleinNu carnaval voorbij is, nemen sommige mensen zich voor het de komende tijd rustig aan te doen. Dit geldt echter niet voor iedereen. Afstudeerders komen naar school en er wordt flink geklust in Den Bosch.

Je zou verwachten dat studenten tijdens de vakantie lekker thuis blijven. Toch zijn er een aantal doorzetters die in hun vakantie, tussen de renovatie van de Onderwijsboulevard door naar school komen. Een klein groepje van vijf studenten Bedrijfskunde MER zit in Xplora te werken. Verder is er niemand te bekennen.

‘Wij zijn bezig met een literatuurstudie. Hiervoor moeten we veel boeken doorspitten en dan is het handig om in de bibliotheek te zitten. Vandaar dat we naar school toe komen’, vertelt Bob Willemse. De studenten zijn bezig met afstuderen, dus vakantie zit er voorlopig niet in. ‘De vakantie houden we nog te goed’, voegt Thomas van Summeren er vlug aan toe.

school tijdens vakantie4_maxVerbouwing
Avans is in oktober 2015 gestart met een verbouwing van de hoofdlocatie in Den Bosch. Aangezien het vakantie is, kan er deze week veel geklust worden zonder dat de studenten daar last van hebben. De gangen staan vol met dozen en er rijden overal machines rond om verschillende spullen op en neer te brengen. Xploraverbouwingleeg-maxZo wordt de tweede verdieping van Xplora woensdag leggemaakt. Tot en met 8 april is de gehele verdieping vanwege de renovatie gesloten.