Studenten kunnen Chinees bijspijkeren met speciale app

Ben jij tijdens je studie begonnen aan Spaanse of misschien zelfs Chinese lessen, maar heb je er de brui aangegeven of is het meeste alweer weggezakt? De app Hello Pal kan je wellicht een handje helpen om je geheugen op te frissen.

Met Hello Pal kun je chatten met mensen van over de hele wereld. Het leuke aan deze app is dat er een ingebouwde vertaalfunctie in zit verwerkt, waardoor je niet tegen een taalbarrière aanloopt.

Talen oefenen
Vierdejaarsstudent International Business & Management Studies (IBMS) Ramon den Hartog loopt in Hong Kong stage bij het bedrijf dat Hello Pal ontwikkelde. De student was al langer bekend met de taal app en hoopt dat meer studenten er gebruik van gaan maken.

‘Je leert op school vaak één of twee, soms drie verschillende talen,’ vertelt Ramon. ‘Maar eigenlijk heb je alleen in de les de kans om de taal te oefenen en dat wordt dan ook nog als saai ervaren. Met onze app kun je met alle nationaliteiten in contact komen en met ze praten, net als op Whatsapp.’

Chinees leren
Dat kan via de vertaalfunctie, ‘die wordt door Google Translate ondersteunt en is dus niet altijd even precies,’ maar ook via speciale phrasebooks. Ramon: ‘Dit zijn lijsten met zinnen in tien verschillende talen die door professionals zijn vertaald en ingesproken. Het idee hierachter is dat je zelfs als je geen woord Chinees spreekt, je toch een gesprek met iemand kunt voeren en er iets van opsteekt. Je leest de zin, luistert ernaar en kunt zelfs oefenen met deze uit te spreken. De ideale manier om een taal te leren of bij te houden.’

De app is niet alleen leerzaam, maar heeft ook een gamefunctie. Je kunt namelijk medegebruikers uitdagen om te kijken wie er het snelst en het beste zinnen kan vertalen. De app is nog steeds in ontwikkeling. Zo worden de phrasebooks verder uitgebreid en komt er een aparte sectie waar gebruikers lessen kunnen volgen van ervaren docenten.

Kuba

Serieus? Wat een super idee zeg! Ik ga het vanavond proberen. Kijkende naar de app page zie ik ook vrijwel alleen maar lovende reacties.

2016-04-28 14:39:51