Deze Avansstudenten strijden voor goud op de Olympische spelen in Rio

Het is het ultieme doel voor iedere sporter: de Olympische Spelen. Twee Avansstudenten zijn deze zomer te bewonderen op de spelen in Rio.

Foto: lidewijwelten.com

Lidewij Welten – Hockey
Voor Avansstudent Lidewij Welten zijn de Olympische spelen in Rio de derde in haar carrière. Zowel in Peking als Londen won het hockeyteam met Welten goud. De student Advanced Business Creation in Den Bosch is inmiddels één van de sterke krachten in de aanval. In januari werd ze uitgeroepen tot de beste hockeyspeler van de wereld door hockeybond FIH. In de oefenwedstrijd voor de Olympische Spelen tegen Duitsland maakte het team met 7-3 gehakt van Duitsland. Het laatste oefenduel tegen Spanje wonnen de hockeydames met 3-0 om op 24 juli te vertrekken naar Rio.

Foto: lidewijwelten.com

Foto: Facebook

Minne de Vos – CP voetbal
Door een hersenbloeding bij zijn geboorte is Avansstudent Minne de Vos rechtszijdig verlamd waardoor hij een mindere arm- en beenfunctie heeft. Een maand na de Olympische Spelen komt de student Business IT & Management uit Breda in actie tijdens de Paralympische Spelen in Rio met CP voetbal. Daarbij speel je zeven tegen zeven op een half voetbalveld. Het doel is kleiner en er is geen buitenspel. Minne maakte op het WK CP-voetbal al indruk door de openingstreffer te scoren tegen Argentinië. ‘Rusland is oppermachtig in het CP voetbal, maar een zilveren of bronzen medaille moeten we zeker kunnen halen’, zegt Minne.

De Olympische Spelen starten op 5 augustus en duren tot 21 augustus. Vlak daarna starten de Paralympische Spelen vanaf 7 tot en met 18 september.