Bijkomen en doorgaan voor eerstejaars in Tilburg

intro-tilburg-2016-1920De vermoeidheid straalt af van een groot deel van de 160 Avansstudenten die meedoen aan de introductie in Tilburg. Net terug van twee dagen kamp in Someren, kunnen ze even bijkomen voor het programma weer voortraast. “Als je niet meedoet aan de introductie bouw je meteen een achterstand op.”

Na een speurtocht, verschillende spellen en elke avond feest in Someren, komen de Tilburgse Avansstudenten rond het middaguur terug op de Cobbenhagenlaan. Bij de soos van studentenvereniging is er even tijd om bij te komen. ‘De introductie verloopt hectisch en gezellig’, zegt bestuurslid Merel Tax.

intro-tilburg-2016-extra-1920

TOP-week
Avansstudenten doen dit jaar voor het eerst ook mee aan een deel van de TOP-week, de overkoepelende introductie voor alle eerstejaars in Tilburg. “Vanuit Avans was het duidelijk een wens dat we daarbij zouden aanhaken”, zegt Merel.

Leonoor van Dijk, eerstejaarsstudent Bouwkunde, vermaakt zich opperbest. “Een introductie hoort echt bij de start van een nieuwe studie. Als je niet meedoet bouw je meteen een achterstand op omdat je deze week veel nieuwe mensen leert kennen. Bovendien zie je een kant van medestudenten die je niet snel ziet tijdens colleges.”

Eerste indruk
Verschillende docenten zijn al langsgekomen bij de introductie. “Dat is wel zo gezellig, ik heb al met een aantal gesproken in de kroeg. Ik was niet dronken, je wilt niet meteen een slechte indruk achterlaten”, zegt Leonoor. De introductie bevalt haar zo goed dat ze de komende jaren best mee wil als ‘herder’ van een groep eerstejaars. “Dan beleef je de introductie weer helemaal opnieuw.”

Avans
Bij Avans werd vorige week het spits afgebeten door eerstejaarsstudenten HBO-V in Breda. De redactie van Punt bezoekt de komende weken verschillende introducties en doet verslag op de website en via Facebook.

//