Internationale studenten ontdekken Breda in bloedhitte

intro ASIS 1920
In de gloeiende hitte startte vandaag de introductie van Avans School of International Studies (ASIS) met een Crazy 88-spel in de binnenstad van Breda. Echt strijdlustig waren de studenten niet, ze gingen liever op zoek naar koud bier.

Het is druk voor de drankwinkel, waar een groepje International Business and Management Studies-studenten staat uit te puffen in de zon. “We hebben nu zeven opdrachten gedaan,” roept begeleider Eline die van de opleiding IBMS is overgestapt naar Bedrijfseconomie. “Dat kan beter.”

Corona’s
Tijdens de Crazy 88 moeten studenten zoveel mogelijk opdrachten binnen drie uur halen. Knuffel een vreemde, geef een yoga-les voor de Grote Kerk en stop een hele Big Mac in je mond, zijn enkele opgaven van het spel.

Verderop scoort een aantal studenten het 06-nummer van een ober en een groep jongens probeert een handstand te maken. “Hebben we nog zin om opdrachten te doen of gaan we zuipen?” klinkt het van een begeleider die luid zingend voorbij loopt. De net gescoorde Corona’s proosten in de lucht.

Asis intro 1920

Niet heel serieus
Matthijs, eerstejaars IBMS, heeft het enorm naar zijn zin. “We zijn niet heel serieus met het spel bezig, maar het is super gezellig. Helaas mag ik geen bier, want ik ben met de auto.” Dat vind klasgenoot Ivar onzin. “We gaan straks gewoon shotjes doen. Je slaapt maar in je auto.”

De introductiedag is in elkaar gezet door studievereniging Tipcy. Na de Crazy 88 mogen de studenten in een kroegentocht de beste plekken van Breda ontdekken en de hete dag wordt met een barbecue bij Strand Binnen afgesloten.