Studeert Europa’s beste grafische vormgever bij Avans?

EuroSkills is het grootste beroepenevenement van Europa. Tijdens drie dagen nemen vierhonderd jongeren uit dertig landen het tegen elkaar op. Dat doen ze in 47 verschillende beroepenwedstrijden, waarbij zij alles in de strijd gooien om de titel van beste Europese vakman of -vrouw in hun vakgebied te veroveren.

Rommens doet mee op het onderdeel Grafisch Vormgeven. Eerder won zij de Nederlandse wedstrijd op dit gebied.

Vorig jaar deden Avansstudenten Wim van den Hout en Dagmar Sluijsmans mee aan de Worldskillswedstrijden in Japan. Sluijsmans, die Verpleegkunde studeert in Breda, won daar brons. De Bredase Werktuigbouwkundestudent Van den Hout werd zevende in het vakgebied Robotica.

De Euroskills 2008 worden van 18 tot en met 20 september gehouden in Ahoy, Rotterdam. [AR]