Parkeerplaats vanaf 8 december verboden

Dat deze maatregel nog dit jaar genomen zou worden, was al eerder bekend gemaakt. Avans hoopt door het weren van voltijdstudenten van de parkeerplaats aan de Molengracht de parkeerdruk in Breda te verminderen. Dat juist voltijdstudenten worden geweerd, ligt in de lijn die Avans ook volgt in Tilburg en Den Bosch.

Eerdere berichtgeving hierover leidde op de website van Punt tot uiteenlopende reacties . Ook bij de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst (DIF) zijn dergelijke reacties binnen gekomen.

Lovende mail

‘Persoonlijk heb ik twee mails ontvangen. Een klachtenmail van een student, maar ook een lovende mail van een docent. Die was erg gelukkig met het besluit’, zegt John Theeuwes, projectmanager bij DIF.

Op de site van Punt werd opgeroepen tot een handtekeningenactie. Daar heeft Theeuwes nog niets van gezien. ‘Er zijn wel studenten die een klacht willen indienen. Die kunnen daarvoor mailen naar klachten.dif@avans.nl. Alle klachten worden serieus behandeld.’

‘Maar,’ zo zegt Theeuwes. ‘Wij kunnen er verder ook weinig aan doen. Wij voeren alleen maar een besluit uit.’

De hele week zal er nog twee keer per dag geflyerd worden op de parkeerplaats van Avans in Breda. ‘Er komen ook nog meldingen op de portal en de schermen in het gebouw. Op die manier hopen we dat iedereen op 8 december op de hoogte is.’ [AR]

Zie ook eerder verschenen artikelen:

Parkeerverbod:'Er had iets meer over nagedacht kunnen worden' 12-11-2008

Voltijdstudenten niet meer toegelaten op parkeerplaats 10-11-2008