Familiedag in huiselijke sfeer

De familiedag was vorig jaar voor het eerst op de locatie aan de Hogeschoollaan in Breda. Zo’n zeshonderd mensen brachten toen een bezoekje. Nu houdt Den Bosch open huis. ‘Iedereen is welkom, ook medewerkers van andere locaties. Zelfs de buren mogen komen’, zegt Hanneke Satter, organisator van het evenement. Voor jong en oud zijn workshops, activiteiten en rondleidingen georganiseerd.

Intiem sfeertje

De bezoekers wacht een warm welkom volgens Satter.’We willen laten zien dat de mensen zich thuis voelen op Avans.’ Om dit te benadrukken is een aantal ruimtes zoals Xplora, van een intiem en letterlijk huiselijk sfeertje voorzien.

Voor ieder wat wils

Betty komt net als vorig jaar op ludieke wijze de rondleiding verzorgen en spelfanaten kunnen weer de nieuwste Wii-games testen. Ook het interactieve ‘Groot Avans Dictee’ en de workshop ‘Weblogs en Blogging’ staan weer op het programma. Studenten van de opleiding Fysiotherapie zijn er om een massage te geven.

Tattooparty

Een nieuwe activiteit is bijvoorbeeld de mogelijkheid om weerman te zijn. ‘Je presenteert het weer zoals dat ook in een televisie-uitzending wordt gedaan’, zegt Satter. Voor de kleintjes is er een glitter tattooparty en een circusvoorstelling waaraan ze zelf kunnen meedoen. Kinderen die van knutselen en kleuren houden, gaan aan de slag met cowboyhoedjes, maskers of kleurplaten.

Er is gezorgd voor een hapje en een drankje. De muzikaal, maar vreemde noot, wordt verzorgd door the Slampampers.

Aanmelden voor de familiedag kan nog tot 10 januari via het aanmeldformulier. Kijk voor meer informatie over deze dag op http://familiedag.avans.nl. [TK]

Lees hier over de familiedag in Breda:

Ludieke rondleiding en Wii populair op Avans familiedag 10-3-2008