Avans sponsor Jazzfestival Breda

De hogeschool gaat het festival, dat jaarlijks rond de 250.000 bezoekers telt, voor twee jaar sponsoren en betaalt daar 11.000 euro per jaar voor.

Behalve het Avanspodium krijgt de school banieren in een van de drukste straatjes van het uitgaansgebied: de Vismarktstraat. Ook wordt Avans onder meer genoemd in de jazzbijlage van BN/De Stem, die onder 130.000 huishouden wordt verspreid.

Naamsbekendheid

‘Het jazzfestival trekt heel veel mensen, ook buiten de stad en uit de Randstad. Het is een brede groep, ook jonge mensen komen er’, zegt waarnemend Avansvoorzitter Frans van Kalmthout. ‘Dit is een goede manier voor ons om aan naamsbekendheid te werken’, vindt hij.

Volgens de site van het Breda Jazz Festival is de gemiddelde leeftijd van de bezoekers 44 jaar. Er komen evenveel bezoekers die ouder zijn als die jonger zijn dan die leeftijd. ‘We willen ook mensen aanspreken die net aan hun eerste baan zijn begonnen en een deeltijdopleiding overwegen’, zegt de waarnemend voorzitter.

Maatschappelijke speler

De sponsoring van het jazzfestival, brengt de sponsoring van muziekfestival Breda Barst, niet in gevaar, meldt Van Kalmthout. ‘Daar komen heel veel jongeren. Dat is een belangrijke doelgroep. In onze sponsoring proberen we als regionale maatschappelijke speler bij regionale evenementen te laten zien dat we er zijn.’

Het Breda Jazz Festival wordt gehouden van 21 tot en met 24 mei. Het is het oudste jazzfestival van Europa. Artiesten uit binnen- en buitenland treden op op twintig podia, die verspreid staan in het centrum. Er zijn ook binnenconcerten, waarvoor entree wordt gevraagd. Allerlei soorten jazz komen aan bod. [PM]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Breda Barst kun je niet meer missen 22-9-2008