Drukte bij opening Stiltegebied

In de kelder van het gebouw aan de Hogeschoollaan in Breda is een kantoorruimte omgebouwd tot een sfeervolle plek waar bezoekers kunnen mediteren of op een andere manier tot rust kunnen komen.

Workshops

Voorafgaand aan de opening om 16.45 uur waren er verschillende workshops. Die werden wisselend bezocht. Op de workshop Mindfulness kwamen bijvoorbeeld zeventien man af, maar de workshop over poëzie moest het met één persoon stellen en ging daarom niet door.

Steen

Na het openingswoord, boven aan de trap die naar het stiltegebied leidt, mocht iedereen een spreuk of woord op een steen zetten en die neerleggen in de nieuwe ruimte. Een lange stoet mensen met stenen in hun hand liep de trappen af, terwijl ondertussen studenten gedichten voorlazen. Aan de wanden langs de trappen hingen gedichten van docent Ben Verschuren.

Na afloop was er nog een goed bezochte borrel in het Grand Café. [PM]

Eerder verschenen artikelen over dit onderwerp: Rustplekje op de hogeschool 13-3-2009 en Stiltecentrum keert naar drie jaar terug 24-11-2008