Nieuwe opleiding Vastgoed van start

Groen licht

Vorige week kreeg Avans eindelijk groen licht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Daarmee is de hogeschool een unieke studie rijker. Alleen in Haarlem bestaat tot nu toe een vergelijkbare opleiding. Ongeveer veertig aankomende studenten hebben aangegeven met de kersverse opleiding te willen beginnen.

Tijdens de bachelor worden studenten opgeleid tot vastgoedontwikkelaar, stedenbouwkundige of projectmanager exploitatie en beheer. Er is daarom niet alleen aandacht voor bouwtechnische en stedenbouwkundige aspecten. De studenten worden eveneens bijgespijkerd op zakelijke, economische, juridische en maatschappelijke gebied.

Bedrijfsleven

Volgens Avans is er vanuit het bedrijfsleven behoefte aan hbo-opgeleiden met zowel een vastgoed als een bouwkundige achtergrond. Samen met negen vastgoedbedrijven ondertekende Avans daarom in december 2008 een convenant. Het resultaat is de nieuwe opleiding. Daarnaast zullen de bedrijven in de toekomst bijvoorbeeld gastcolleges en excursies verzorgen of stage- en afstudeerplaatsen aanbieden. [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Genoeg animo voor opleiding Vastgoed 18-03-2009