ABC Factory ruimer en beter

Niet dat er iets mis is met de eerste Factory. Die heeft goed gewerkt en dat lokaal blijft ook bestaan. 'De moodboards, waarop studenten steeds weer nieuwe plaatjes konden plakken om elkaar te inspireren deden goed hun werk. Alleen de muren waren wel erg oranje’, zei docent René van der Burgt al eens lachend in een eerder interview met Punt.

Tweede Factory

Witte muren dus voor de nieuwe ruimte. ‘Nu gaan we werken met moodlights, waardoor de muren steeds een ander kleurtje krijgen.’ Van der Burgt plaatste op zijn blog deze week een sneak preview van de tweede Factory. Deze is te vinden aan de voorkant van de kunstacademie. De helft van de kantine is deze zomer verbouwd tot een nieuwe versie van de creatieve ruimte. Erg wit en met veel Fatboys om de ruimte op te leuken. Ook de hippe vloer is er klaar voor en het WiFi-bereik zou verdrievoudigd zijn, meldt de docent.

Bij de start van het nieuwe schooljaar volgende week moet de ruimte klaar zijn. [EvG]

Eerder verschenen artikelen:

Iedere student zijn eigen leerruimte – 15-04-2209