Avans Den Bosch stevig opgeknapt

De eerste medewerkers en studenten die na de vakantie aan de slag gingen, viel meteen op dat het plafond in de kelder eruit lag. ‘De voedingskabel van de energie in het schoolgebouw liep buiten de school, onder het trottoir. Die kabel moest daar van de gemeente weg’, meldt Ad Vogels, directeur van DIF. ‘Dan kun je kiezen: leg je hem langs de gevel of binnendoor. Buiten kan hij beschadigen bij graafwerkzaamheden, daarom ligt hij nu binnen. Het plafond is vanaf deze week weer dicht.’

Nieuwe ruimtes

Het meest opvallende is wel dat het Bossche Atrium helemaal leeg is gemaakt en deuren heeft gekregen tussen de pilaren aan de randen. ‘Tussen de pilaren zijn nu deuren gekomen. De gekleurde banken zijn weg, die krijgen een plaats in andere Avansgebouwen zoals de Lovensdijkstraat en de Hogeschoollaan in Breda. Er komen in Den Bosch meubels waaraan studenten ook kunnen werken’, vertelt Vogels. Wanneer deze meubels arriveren, is nog niet bekend. Vanaf deze week staan er al wel tijdelijke meubels.

In de kunstacademie is op de eerste verdieping een nieuwe Factory gekomen voor de studenten Advanced Business Creation. Ook is in een deel van de Techniekhal in de A-lob een ruimte voor studenten van de nieuwe opleiding Communication and Multimedia Design gemaakt. De extra werkplekken in de kelder, die daar vorig schooljaar ook al even waren gemaakt, zijn nu ook weer door de studenten te gebruiken.

Check-plekken

Daarnaast hebben de Academie voor Financieel Management en de Academie voor Industrie & Informatica een nieuwe docentenruimte gekregen: de check-plek. Die is stijlvol ingericht en houdt het midden tussen een docentenkantine en werkplek met computers, om e-mail te checken. Daar komt komende week een officiële opening van.

De stickers op de deuren van de docentenruimtes in het hele gebouw geven duidelijk aan waar de medewerkers van elke academie zitten. ‘Elke academie heeft een eigen kleurtje gekregen. Dat hebben we samen met de Diensteenheid Marketing Communicatie en Studentenzaken gedaan om de academies een eigen identiteit te geven.’ [EvG]

Zie eerder verschenen artikel:

ABC Factory ruimer en beter – 19-08-2009