Eigen ICT-lokaal voor studenten Breda

‘In samenwerking met de Diensteenheid ICT & Facilitaire Dienst is het ons toch gelukt een eigen ruimte te krijgen’, meldt adjunct-directeur Christophe Otto van AIB. ‘Gelukkig hebben we duidelijk kunnen maken dat er voor ons onderwijs echt behoefte aan is.’ Vorig jaar verhuisde de academie van de Lovensdijkstraat naar de Hogeschoollaan. Sindsdien moesten de studenten de eigen computerruimtes missen, die ze op de oude locaties wel tot hun beschikking hadden.

Meldpunt opgericht

De academie heeft al in drie lokalen op de Hogeschoollaan computers met specifieke software staan. ‘Maar dat zijn generieke lokalen’, legt Otto uit. ‘Die kunnen ook gewoon door andere academies gereserveerd worden.’ Dat zorgde bij ICT-studenten voor wrevel, waardoor de academie een meldpunt oprichtte op Blackboard. Daar kon iedere student het laten weten als hij geen computer kon bemachtigen.

Twaalf pc’s

Het huidige lokaal dat alleen voor AIB-studenten beschikbaar is, is een voortvloeisel daaruit. Over de inrichting ervan wordt momenteel nagedacht, maar de ruimte moet zo snel mogelijk beschikbaar zijn. ‘De ruimte is niet zo heel groot, maar het is voldoende. We verwachten dat er zo’n twaalf pc’s kunnen staan, een tafel voor studenten met laptops en een paar specifieke servers voor ons’, aldus Otto. [EvG]

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

Geen PC? Ga naar het meldpunt – 18-03-2009

‘Xplora is er ook voor Informaticastudent’ – 18-02-2009