Gespot: Censuur op blote borsten?

Horen posters met sexy dames wel of niet thuis binnen Avans? Het was vorig jaar zelfs punt van discussie binnen de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad. Medewerkers in de raad vonden de posters niet kunnen, studentenleden hadden er minder moeite mee.

'Beter als ze wat netter zijn'

‘Maar in het gebouw moet je dit niet willen. Anders wordt het een sport om een zo pikant mogelijke poster op te hangen om de meeste aandacht te krijgen. Het is beter als ze wat netter zijn’, zei Pabodocent Roy van Eert destijds.

Zelfcensuur

Die posters werden uiteindelijk weggehaald. Om dat deze keer te voorkomen hebben de organisatoren hun eigen poster bij voorbaat gecensureerd. ‘cenZUUR’ staat er duidelijk op, met daaronder; ‘Met dank aan het Avansbestuur.’ Dat is raar, want het bestuur van Avans heeft zich nooit uitgesproken over dergelijke posters.

Wie toch nieuwsgierig is naar wat er onder zit, moet even het blaadje oplichten. [AR]

Zie ook eerder verschenen artikel:

Blote vrouwen niet op Avans 09-04-2009