Avansstudent geen winnares Model in 1 dag

De zeven finalisten kregen in de laatste aflevering een aantal trainingen voorgeschoteld. De uitzending begon met een stoomcursus paraderen op de catwalk. Daarnaast leerden de modellen in spe hoe ze zich moesten opmaken en welke kleding ze het beste konden dragen. Tijdens een presentatie aan de jury moesten de modellen laten zien hoe goed ze hun nieuwe kennis konden toepassen.

Schoonheidsfoutje

Die presentatie verliep bij Rosalie niet helemaal vlekkeloos. Bij het weglopen schoot haar schoen uit. En wat de 17-jarige studente ook probeerde, ze kreeg de hoge hak niet fatsoenlijk meer aan haar voet. Het schoonheidsfoutje werd haar fataal. Bij de eliminatieronde halverwege de uitzending hoorde Rosalie dan ook bij de eerste vier afvallers.

Van die klap was ze behoorlijk ondersteboven. Met betraande ogen vertelde Rosalie voor de camera: ‘Ik zag het wel aankomen. Maar toen ik hoorde dat ik afviel, was het toch het wel een schok. Ik wilde dit heel graag.’ Haar concurrente Marieke ging uiteindelijk met de titel aan de haal. Zij mag zich een jaar lang Model in 1 dag 2009 noemen, krijgt een contract bij Models with Moves en wordt het nieuwe gezicht van fashionketen Shoeby. [CT]

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

Avansstudent in finale modellenwedstrijd 27-10-2009

Een dag in modellenwereld 14-10-2009