Primeur: debat op de Pabo

Tijdens het zogenoemde Lagerhuis debat komen twee stellingen over speciaal onderwijs aan bod. Deze zijn: Kinderen die uitvallen in het reguliere basisonderwijs moeten zo vroeg mogelijk naar het speciaal onderwijs en Leonardo scholen zijn beter voor hoogbegaafden dan het reguliere onderwijs.

Standpunten

Genodigden Stan Hofkens, voorzitter van de Raad van Bestuur van Stichting Driespan, Jacques van den Born, directeur Weer Samen Naar School Breda en de oprichter van Bureau Begaafd, Jeroen van Liempt zullen hun standpunten over deze zaken toelichten.

Het debat is de eerste activiteit van Sprookjesbos sinds de oprichting vorig jaar. ‘Één van onze speerpunten is het eenheidsgevoel bij de Pabo te versterken. Daarom nodigen we zowel studenten als docenten uit om mee te doen’, vertelt initiatiefnemer Vincent Loeff.

Zonder publiek

Er is ook bewust gekozen om zonder publiek te debatteren. Loeff: ‘We willen graag mensen uitnodigen die wat durven te zeggen en hun standpunten duidelijk willen maken. Als dit goed loopt en er komt een vervolg kunnen we misschien over toeschouwers nadenken.’

Voor het debat kunnen maximaal dertig studenten en docenten van de Pabo zich aanmelden door ‘Ik doe mee’ te e-mailen naar sprookjesbos.pabo@avans.nl. Het debat vindt plaats van 14.00 tot 15.30 uur in het Dramalokaal van de Pabo op de Hogeschoollaan. [MK]