AAFM sponsort voetbalproject oud-student

De academie besloot dit jaar duizend euro aan een goed doel te besteden. Voorwaarde was wel dat een medewerker of (oud)student zich inzette voor het goede doel.

Kerstdiner

Tijdens een kerstdiner vorige week besloten de medewerkers dat het project van Grimminck de financiële bijdrage verdiende.

De oud-student Personeelsmanagement in Breda vertrok ruim twee jaar geleden naar India om zich in te zetten voor ATSEC, een organisatie die strijdt tegen mensenhandel. Daar zag hij dat voetbal jonge meiden een kans biedt op een nieuw levenspatroon.  Hij zette vorig jaar damesvoetbalteams op in Jharkhand in Oost-India.

Voetbal als platform

Volgens Grimminck biedt voetbal de meiden een platform om samen te praten. ‘Het geeft ze de gelegenheid om elkaar aan te moedigen om bijvoorbeeld naar school te gaan of te werken. Alleen kunnen ze dat niet, maar samen wel,’ zei hij in een artikel op de site van de Wereldomroep.

De keuze voor het voetbalproject is volgens directeur Ed van Sprundel logisch. ‘Het gaat erom dat je mensen steunt die daadwerkelijk hun handen uit de mouwen steken.’ [MK]

Zie ook eerder verschenen bericht:

Voetballend door Azie – woensdag 18 november