Museum extra open door studenten

Een buitenkansje voor het Bossche publiek: dat krijgt van het museum extra mogelijkheden om te komen kijken naar een nieuwe maquette van de Sint-Jan. Rond de kerst gaat het museum een aantal dagen open om deze nieuwe aanwinst te bekijken.

Vier jaar werk

De houten maquette die de constructie van de Sint-Jan laat zien, is gemaakt door drie inmiddels oud-studenten van de Academie voor Bouw & Infra in Den Bosch. Jeffrey Haverhals, Syquin van den Berg en Hans Roelofs besteedden maarliefst vier jaar werk aan het project. Dat laat zien hoe de kracht van de hoge kathedraal via de pilaren en luchtbogen worden afgedragen. In Punt05 lees je hoe ze dat hebben gedaan.

De extra openingsdagen zijn 26, 27, 29 en 30 december en op 2 en 3 januari. Het museum is dan te bezoeken tussen 11.00 en 16.00 uur. [EvG]

Zie ook het eerder verschenen artikel:‘Flexibele’ maquette Sint-Jan in museum – 27-11-2009