Koffieleuten in Parijs

De busreis begon als een grapje. ‘Toen we met Open Coffee in Breda begonnen, bekeken we websites van andere steden. De Parijse afdeling had vijfhonderd leden’, vertelt Stijn Zeeman (afgestudeerd Informatica in Breda), ‘we dachten dat het nog wel even zou duren voordat Breda net zoveel leden als de hoofdstad van Frankrijk zou hebben’.

Netwerken

Inmiddels heeft Open Coffee Breda ruim zeshonderdvijftig leden en bestaat het concept in de Avansstad één jaar. De sleutelwoorden zijn koffieleuten en netwerken. Iedere vrijdag van 09.00 tot 10.00 uur verzamelt een groep van zo’n dertig personen in de Inspire Coffee Company om tijdens een bakje koffie elkaar te ontmoeten en te netwerken.

Gebarentaal

De deelnemers van de reis zullen in Parijs hun Franse collega’s ontmoeten. ‘We communiceren dan waarschijnlijk in het Engels en in gebarentaal, want ons Frans is niet zo goed’, lacht Rogier van Wagtendonk, vierdejaars Bedrijfskundige Informatica.

Schoolreisje

De dag is net een veredeld schoolreisje, want de deelnemers zijn vrij om ’s middags Parijs te verkennen. De bus vertrekt op vrijdag 29 januari om 05.00 uur ’s ochtends vanaf het Chasseveld in Breda en rijdt om 18.00 uur weer terug. Tijdens de busreis zal ook koffie geschonken worden. Aanmelden kan hier. [ID]

Zie ook eerder verschenen bericht:

Koffieleuten en netwerken 25-03-2009