Jeep rijdt Avans binnen

Steehouder vertrekt 27 februari met zijn Nissan naar Gambia. Onder de naam Avans2Africa zamelt de docent geld in voor ASCOD: ‘Het is een project dat kinderen uit Gambia een eerlijke kans op onderwijs biedt. Als een ouder wegvalt zorgt ASCOD ervoor dat het schoolgeld toch betaald wordt. Tot op heden heeft Steehouder 5.500 euro opgehaald.

Snoepgoed

Vijf vrijwilligers van studentenvereniging Cesar verkopen vandaag snoep voor kansarme kinderen in Gambia. Snoepgoedwinkel Jamin heeft kilo’s marsepein, pepernoten en chocoladen sinterklazen gesponsord. Studenten kunnen in ruil voor zoetigheid een bedrag naar keuze aan Avans2Africa doneren. Geen kleingeld op zak? Geen probleem. Wie ‘Avans’ naar 3010 stuurt, doneert een euro aan het project en mag een snoepsint meenemen.

Steehouder probeert vandaag vooral extra bekendheid aan zijn reis te geven. ‘Studievereniging Cesar wil graag meehelpen aan het project. Helemaal top natuurlijk.’ De voorzitter van Cesar is  enthousiast over het project. ‘Giel staat altijd voor ons klaar, dit is voor ons een mooie kans om iets terug te doen.’ [AvR]

Bekijk hier hoe de terreinwagen Avans binnenrijdt:

Zie hier ook eerder verschenen artikel:

In de jeep naar Gambia – 21 januari 2010