Grote chaos Onderwijsboulevard

Vanwege de renovatie van de Onderwijsboulevard worden alle ondergrondse leidingen op dit moment vernieuwd. Gevolg: chaos. Vorige week zorgden de werkzaamheden al voor verkeersopstoppingen en gevaarlijke situaties bij de Hugo de Grootstraat. Nu is deze straat langs de kunstacademie volledig afgesloten.

Subway

Studenten moeten achter de kunstacademie doorlopen om via het steegje naast de Subway alsnog bij het Avansgebouw uit te komen. Deze werkzaamheden zijn slechts het topje van de ijsberg. Ook ter hoogte van het Avansgebouw gaat de stoep op de schop. Studenten en medewerkers moeten nog tot 14 mei wachten om weer probleemloos naar Avans te kunnen lopen.

De overlast is overigens voor het goede doel. De Onderwijsboulevard ondergaat in de zomermaanden een metamorfose. Zo wordt het asfalt vervangen, krijgt het trottoir kersverse klinkers en wordt de straatverlichting vernieuwd. Bovendien keren de bomen terug, die vorige maand werden verwijderd vanwege de werkzaamheden. [CT]

Zie ook het eerder verschenen bericht:

Onderwijsboulevard op de schop 22-04-2010