Superblij met een simpel tekenspelletje

De twee derdejaarsstudenten Sociaal Pedagogische Hulpverlening in Breda lopen daar stage bij een organisatie voor straatkinderen. Dat was in het begin niet makkelijk: door de vreemde taal en de cultuurverschillen hadden ze wat opstartproblemen. ‘Maar nu we die hebben overwonnen is het erg leuk om hier stage te lopen en iets te kunnen betekenen voor deze kinderen’, schrijft Lieke.

Shirtjes van Avans

De kinderen hebben niks en zijn superblij met de kleinste dingen en spelletjes. ‘Zelfs een simpele tekenactiviteit is voor deze kinderen helemaal het einde! Van Avans hebben wij shirtjes en pennen meegekregen. Deze hebben we aan de kinderen uitgedeeld en ze zijn er erg blij mee’, vertelt Lotte.

Ad Appels, docent aan de Academie voor Financieel Management in Den Bosch, is de vader van Lotte. ‘Mijn vrouw en ik zijn de dames in Ecuador gaan opzoeken en we waren erg onder de indruk van de wijze waarop zij zich staande houden in een arm Zuid-Amerikaans land, maar vooral van de manier hoe zij zich inzetten voor straatkinderen aldaar’, vertelt hij trots per mail.

Gelukkig kan er via Skype en de webcam volop gecommuniceerd worden met de dochters in het verre buitenland, en houden beide studenten ook een weblog bij. Volg de belevenissen van Lotte en Lieke op hun blogs! [LJ]

Meer studenten in het buitenland volgen? Dat kan in de rubriek weblogs.