Hogeschool Zeeland sluit niets uit

De Buck voegt daar wel aan toe dat hij nu vooral aan zelfstandigheid hecht. ‘Op dit moment denken we niet aan een fusie’, zegt hij tegen BN De Stem.

Bevolkingskrimp

Door de bevolkingskrimp is de toekomst van de Hogeschool Zeeland onzeker, al steeg de instroom vorig jaar met twintig procent. Het is nog niet duidelijk of de hogeschool de boete van vijftien miljoen krijgt kwijtgescholden voor haar aandeel in de 'hbo-fraude'. De hogeschool had rond 2001 ten onrechte geld ontvangen voor buitenlandse studenten die niet of nauwelijks onderwijs genoten.

Paul Rüpp, voorzitter van de Raad van Bestuur van Avans, zei gisteren in een interview met BN/de Stem dat een fusie met Hogeschool Zeeland niet geheel ondenkbaar is.

'Groeien niet meer het doel'

In Punt13, die donderdag 1 juli uitkomt, staat een groot interview met de bestuursvoorzitter waarin hij terugkijkt op zijn eerste half jaar bij Avans en ook vooruit kijkt. Daarin zegt hij onder andere: ‘Groeien is niet meer het doel op zich. Natuurlijk zijn er samenwerkingsverbanden of fusies mogelijk waardoor we fors groeien. Bijvoorbeeld met de Hogeschool Zeeland. Je moet steeds de vraag stellen wat zoiets oplevert voor de organisatie, maar ook wat het kost.’ [AR, IB/HOP]

Zie ook eerder verschenen artikel:

Fusie Avans en Hogeschool Zeeland? 24-06-2010