Intro CMD na veel gestress van start

De studievereniging is vorig jaar opgericht, na de start van de studie CMD in Den Bosch. De eerste lichting van CMD deed nog mee met de introductie van studievereniging Draadje Los van de Bossche academie van Industrie & Informatica. ‘Daarvan zijn we afgesplitst omdat CMD geen typische ICT-opleiding is’, vertelt Martijn van der Linden van de introcommissie van CMD.

Creatieve Soep

Dit jaar wordt dus een eigen introductie georganiseerd door de eigen studievereniging Creatieve Soep. Van de 130 eerstejaars die zich hebben ingeschreven voor CMD, doen er 56 mee met de intro. ‘Het organiseren van de introductie was gigantisch veel werk’, volgens Van der Linden. Dat had mede te maken met het feit dat de jonge studievereniging nog geen ervaring had met de organisatie.

Zo kregen de studenten die zich hadden ingeschreven geen bevestigingsmailtje. Van der Linden: ‘Die was niet ingevuld waardoor de studenten niks van ons hoorden na het inschrijven.’ Ook werkte het e-mailadres niet.

CMD-stijl

Ondanks de administratieve problemen lukte het Creatieve Soep om een programma in elkaar te draaien. Woensdagochtend beginnen de CMD’ers Den Bosch met het verkennen van Den Bosch. Daarna gaan ze naar de Zonnewende in Sint-Michielsgestel, de locatie waar ze verblijven.

De nieuwe studenten moeten dan meteen al aan de bak; er is een competitieonderdeel waarbij de eerstejaars zich op de CMD-stijl moeten presenteren. Daarna zijn er spelletjes en activiteiten. Van der Linden: ‘Aan het einde van de introductie, als iedereen zich heeft bewezen als volwaardig lid van de studievereniging, hebben we een groot feest.’ [ID]

Meer over de introducties bij Avans lees je in het Puntdossier.