Snoekduiken op TIK-week

Geel 15

Waar zijn ze, de Tilburgse Avansstudenten die met de TIK-week meedoen? Navraag bij de organisatie leert dat er in ieder geval vier TIK-groepjes moeten rondlopen die volledig uit Avansstudenten bestaan: Geel 15, geel 26, groen 20 en 21. Maar zo’n vijftig aanstaande Avans’ers zijn tussen honderden UvT’ers net zo snel gevonden als een speld in een hooiberg.

Zeventien jongens en één meisje. Dat is groep geel 15. Ineke van Noorden, het enige meisje, vindt het niet erg. ‘Het is hartstikke gezellig en je hebt geen gezeur; jongens doen tenminste met alle spellen mee.’ Zelf staat de aanstaande student Technische Bedrijfskunde nog na te druipen van de levende sjoelbaan die gevuld is met schuim.

Salto’s en snoekduiken

De waterglijbaan laat ze wel even aan zich voorbijgaan. Haar groepsgenoten klimmen wel naar boven. Met mooie salto’s en snoekduiken storten ze zich naar beneden. Ook Tim Schilders, tweedejaars Technische Bedrijfskunde gaat van het gevaarte af.

‘Mijn TIK-week was zo leuk, dat ik nog een jaartje mee wilde doen’, vertelt Schilders. Hij is een van de papa’s, de mentoren van het groepje. Aan hem de taak om zijn ‘kinderen’ wegwijs te maken in Tilburg.

Voor Van Noorden is dat niet nodig, ze komt zelf uit Tilburg. ‘Maar je leert de stad weer op een hele andere manier kennen. Bovendien is het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.’ Vorig jaar studeerde ze Accountancy in Breda, eveneens bij Avans. ‘Daar is ook een introductie, maar die is lang niet zo leuk als deze. Dat is echt het grootste nadeel van in Breda studeren.’

Biercantus

Voor geel 15 staat er deze week nog genoeg op het programma: een kroegentocht door Tilburg, bezoekjes aan studentenverenigingen en het eindfeest in 013. De spelletjesdag in het Leijpark is  in ieder geval al een van de hoogtepunten van de week.

Vanavond gaan ze ‘iets’ met bier doen. ‘Maar dat doen we eigenlijk iedere dag’, lacht Schilders. ‘Nee, wij als Avansstudenten doen dat natuurlijk niet’, grappen de groepsgenoten onder elkaar. En met een vette knipoog: ‘Wij gaan elke morgen vroeg naar bed.’ [ID]

Kijk op de Facebookpagina van Punt voor meer foto’s van de spelletjesdag met de TIK-week in Tilburg.

En bekijk hier het filmpje:

Meer over de introducties bij Avans lees je in het Puntdossier.