Veel nattigheid op introkamp Virgo

Wateroverlast

Het was helaas niet alleen maar geplande nattigheid bij de Virgo-intro. De heftige regenval zorgde ervoor dat het introterrein tussen de Avansgebouwen aan de Lovensdijkstraat donderdagavond flink blank kwam te staan. De barbecue was net achter de rug toen het waterpeil op de bodem steeg tot ruim 10 cm.

‘Apparatuur voor het feest moest verplaatst en bedekt worden’, vertelt Paul Burema van de introcommissie van Virgo. ‘Dat was wel even stressen, waardoor het avondprogramma pas later kon beginnen.’ Ook de kelder onder de soos van Virgo had te kampen met een klein laagje water. ‘Maar daar staan alle belangrijke spullen uit voorzorg al op een verhoging.’ Het water is weggepompt en Virgo heeft gelukkig geen schade geleden.

Sumoworstelen

Maandag werd het traditionele ‘Virgokamp’ afgetrapt met spellen in het centrum van Breda, zoals het plonsbad en sumoworstelen. De studententaferelen haalden zelfs de krant . ‘We verwelkomen ruim 250 nieuwe studenten aan de Academies voor Technologie en Management (ATM) en voor de Technologie van Gezondheid en Milieu (ATGM)’, vertelt Paul.

Op het terrein van recreatiegebied 't Zand in Alphen (bij Breda) werd de woensdag gevuld met spellen doen, zoals de stormbaan, touwtrekken en levend bowlen. Hierbij moesten de introductiestudenten over een zeepbaan glijden en dan zoveel mogelijk gevulde flesjes water omkegelen met hun lijf.

Na de zonnige woensdag stond donderdag een spel levend stratego op de Teteringse Heide op het programma. Paul: ‘Met behulp van Buienradar hebben we een beetje gegokt op de juiste momenten voor de buitenactiviteiten en verder waren er prachtige Virgo-poncho’s.’ Een warme kop soep moest de deelnemers aan het introkamp na afloop weer opwarmen. [LJ]

Meer foto's en film op de site van het Virgokamp! Meer over de introducties bij Avans lees je in het Punt-dossier .

Brabant 10 heeft een filmpje gemaakt van de introductie van Virgo: