Deeltijders geweerd uit parkeerkelder

Bouwverkeer

De verplaatsing van de ingang hangt samen met de naderende verbouwing in Den Bosch. Komend jaar wordt er namelijk flink gesleuteld aan het onderwijsgebouw. Onder andere de C- en D-lob worden daarbij uitgebreid. De ingang aan de linkerkant van Avans wordt tijdens de werkzaamheden gebruikt als toegangsroute voor het bouwverkeer.

‘Omdat daar continu vrachtverkeer rijdt, willen we dat daar zo weinig mogelijk mensen lopen’, zegt Arnaud Opdam, adjunct-directeur bij de Diensteenheid ICT en Facilitaire diensten (DIF). ‘Als je dat niet doet, creëer je een onveilige situatie voor studenten en medewerkers.’

Deeltijdstudenten geweerd

Naast het verleggen van de ingang, heeft DIF vanaf oktober nog een tweede parkeerbesluit in petto. Om de parkeerdrukte terug te dringen kunnen duale en deeltijdstudenten vanaf volgende week vrijdag niet langer parkeren in de kelder onder Avans. De parkeergarage is alleen nog beschikbaar voor studenten met fysieke beperking en medewerkers.

De deeltijders worden verwezen naar de parkeergarage onder het Paleiskwartier. Om ze tegemoet te komen, neemt Avans de kosten van de parkeerkaarten voor haar rekening. Maar de regeling geldt alleen als studenten na half vijf parkeren. Vanaf dat tijdstip kunnen de deeltijders de parkeerkaarten afhalen bij de receptiebalie op Avans. [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Vijf miljoen voor extra vleugel Den Bosch 31-05-2010