Handtekeningen tegen afschaffing stufi

De jonge SP’er Rait Nesseem heeft wat over voor het goede doel. Gisterochtend stond hij al een paar uur in de kou handtekeningen te verzamelen, ’s middags was hij terug. ‘Al vierhonderd Avansstudenten hebben getekend’, vertelt hij. ‘Ze moeten hun naam, woonplaats en handtekening invullen en wie op de hoogte gehouden wil worden, kan ook een e-mailadres opschrijven.’ Ook vandaag was Rait weer bij Avans in Breda, deze keer de locatie aan de Lovensdijkstraat.

Slecht plan

De actie is voor het behoud van de volledige studiefinanciering voor studenten. Het nieuwe kabinet van Rutte wil nog maar drie jaar studiefinanciering geven. Een vreselijk slecht plan, vindt de SP. Rait is op dit moment zelf geen student, maar hij heeft wel het beste met hen voor: ‘Studenten hebben gewoon recht op de volledige studiefinanciering. Ik loop ook ’s nachts in het uitgaansleven rond om handtekeningen te verzamelen, dat levert veel op.’

Meer informatie over de SP-campagne vind je op www.stufimoetblijven.nl [LJ]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Alleen basisbeurs voor bachelorstudenten 01-10-2010