Vier Avansopleidingen op nummer 1

Eerste plaats

De opleiding HBO-Rechten is één van de vier Avansopleidingen op de eerste plaats. Daartoe behoren ook de opleiding Bouwmanagement en Vastgoed, Informatica en Technische Informatica.

Gemiddelde scores

Elsevier heeft de studentenoordelen van 38 populaire hbo-studies vergeleken en baseert zich daarbij op de resultaten van de Nationale Studenten Enquête 2010. Omdat veel hogescholen dezelfde opleiding aanbieden in meerdere steden, neemt Elsevier voor het eerst het gemiddelde van de scores op de verschillende locaties, zo ook voor Avans. Dat kan voor sommige opleidingen de score drukken ten opzichte van voorgaande jaren.

Tweede plaats

Naast de eerder genoemde ‘toppers’ scoren veel Avansopleidingen een plaatsje in de top drie. Zo staan Accountancy, Bedrijfseconomie, Commerciële Economie, International Business and Management Studies, Communication and Multimedia Design, Integrale Veiligheid en Fysiotherapie allemaal op een tweede plaats.

Derde plaats

Management, Economie & Recht, International Business and Languages en Bouwkunde zijn terug te vinden op een derde plaats in de ranglijst.

Technische Bedrijfskunde en Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek zijn terug te vinden op een vijfde positie. Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Chemie, Verpleegkunde en Personeel & Arbeid staan op een zesde plaats. Sociaal Pedagogische Hulpverlening staat zevende en Civiele Techniek achtste. De Pabo scoort slechter met een achttiende plaats.

De Elsevier met speciale bijlage is deze week in de winkels te vinden. [AR]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Elsevier: Avans de beste hogeschool 07-10-2010