Avans trakteert tot 15.00 uur!

Bossche storm

Vanaf het moment dat de kraam in de hal in Den Bosch om 10.30 uur haar spreekwoordelijke deuren opende, loopt het storm. Een lange stoet aan studenten en medewerkers komt af op de gratis snacks. Eenmaal aan de beurt kunnen ze kiezen uit een saucijzenbroodje, kaasbroodje, worstenbroodje, gevulde koek of appelflap.

Het nieuws over de gratis snacks verspreidt zich razendsnel door het schoolgebouw. Van alle kanten komen studenten en medewerkers aangesneld om nog een laatste lekkernij mee te pikken. Maar niemand hoeft zich in Den Bosch zorgen te maken dat de schalen straks leeg zijn. Alleen al in Den Bosch worden er in het hoofdgebouw en de kunstacademie tot 15.00 uur 3.500 snacks uitgedeeld.

Eierkoeken in Tilburg

‘Wat is dat?’, vraagt een van de studenten in de rij wijzend op een stapel met tweekleurige eierkoeken. ‘Dat zijn echte Brabantse eierkoeken met chocolade. Heerlijk’, weet de Sodexo-medewerkster achter de kraam te vertellen.

Al snel vormt zich in Tilburg een rij met medewerkers en studenten die wel zin hebben in een appelflap of saucijzenbroodje. Omdat niet iedereen in het gebouw op de hoogte is van de traktaties scandeert een Sodexo-medewerkster door de gangen: ‘Er ligt iets lekkers voor jullie bij de ingang’, waarop de ene na de andere groep studenten opstaat om snel een snack te scoren.

Bredase vlaggetjes

Ook in Breda vinden de lekkere traktaties van het College van Bestuur gretig aftrek. Een feestelijk vlaggetje siert elke appelflap, gevulde koek, worstenbroodje of hamkaasbroodje. Mede dankzij de flyerende promostudenten gaat het nieuws van gratis snacks als een lopend vuurtje door de Avansgebouwen. Vooral de wafels zijn populair.

In het gebouw aan de Hogeschoollaan staat de kraam in de Serre en op de Lovensdijkstraat bij de ingang van vleugel 61. De gratis lekkernijen zijn nog verkrijgbaar tot 14.00 uur, maar wees snel, want op is op! [CT/AR/LJ]

Run op lekkernijen in Breda

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Keuzegids: Avans beste grote hogeschool 17-11-2010