Toch compensatie NS voor studenten

Met een weekabonnement kun je in januari iedere zondag van 04.00 tot maandag 04.00 uur gratis in de 2e klas reizen.

Zoute zondag

De NS hoopt studenten met dit 'zoutezondagaanbod' uit de maandagochtendspits te krijgen en ze op zondag al naar hun studiestad te laten reizen. De actie loopt net als de andere 'zoutacties' van NS tot en met 31 januari.

De NS heeft als gevolg van het winterweer te kampen met veel defecte treinen waardoor er minder zitplaatsen beschikbaar zijn in de spits. Door de verschillende zoutacties probeert NS de spits te ontlasten en meer mensen buiten de spits te laten reizen.

Gratis eerste klas

Eerder kondigde de NS al aan dat OV-jaarkaarthouders deze maand gratis eerste klasse reizen buiten de spits. Dat geldt niet voor studenten, want ‘die zijn geen vaste jaarcontractklanten van de NS’. Dit leverde onder andere op de website van Punt veel reacties op van studenten. [AR]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

NS: studenten zijn geen vaste klanten 07-01-2011