De Jager neemt tijd voor studenten

De minister stond erop om direct contact te hebben met de studenten. In eerste instantie was het de bedoeling dat de genodigde studenten het congres zouden volgen in een aangrenzende collegezaal met een directe videoverbinding. Maar daar nam De Jager geen genoegen mee. Na zijn lezing geeft hij nu in een apart zaaltje nog een workshop voor 45 ouderejaarsstudenten van AAFM, die speciaal hiervoor uitgenodigd zijn.

Door het grote aantal aanmeldingen is bovendien besloten het congres naar het Atrium te verplaatsen, zodat alle genodigden de sprekers live kunnen zien en horen. Het congres wordt georganiseerd vanuit de Bredase Academie voor Algemeen Financieel Management en is bedoeld om het lectoraat Finance & Sustainability aan de wereld te presenteren.

Programma

Behalve de minister van Financiën maken nog meer bekende sprekers hun opwachting. De Jager is om 16.15 uur de eerste spreker. Hij wordt gevolgd door Willem Vermeend, hoogleraar fiscaal recht en voormalig staatssecretaris van Financiën en minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Jaap Smit, voorzitter van vakbond CNV, gaat in op de vraag: Wat betekent duurzaamheid bij een onderneming voor een vakbond? Daan van Baarsen, financieel directeur bij De Efteling, vertelt over wat duurzaamheid voor de financiële functie in bedrijven betekent. De Avanslector van het lectoraat Finance & Sustainability, Hessel Abbink Spaink, sluit het programma af door over de invulling van zijn onderzoek te vertellen. Kijk hier voor de exacte tijden.

Het congres op 24 februari begint om 15.30 uur. Tot 20.00 uur is het Atrium van het Hogeschoollaangebouw omgedoopt tot podium en debatruimte. Het congres is in ieder geval voor de genodigden, maar ook vrij toegankelijk voor iedereen die geïnteresseerd is in duurzaamheid in de financiële wereld. Aanmelden vooraf is verplicht! [LJ]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Jan Kees de Jager komt naar Avans 13-12-2010