Ook ASB wil keurmerk Investors in People

De eerste stap is gezet: Investors in People (IiP) heeft in september een nulmeting gedaan bij de ASB. Academiedirecteur Ine van Zon: ‘Wij willen een hele goede interne communicatie binnen onze academie bereiken. IiP is daar een hulpmiddel bij. Zij hebben voor ons geanalyseerd waar het al goed zit en waar nog eventuele verbeterpunten zitten. Deze nulmeting gaan we nu intern bespreken en dan gaan we samen stappen zetten.’

Met het diagnoserapport uit de nulmeting kan de academie nu een actieplan met verbeterpunten gaan maken. IiP helpt naar eigen zeggen ambities en doelen van organisatie en medewerkers op elkaar af te stemmen. Het keurmerk is, eenmaal behaald, drie jaar “geldig”. Daarna moet de werkgever opnieuw doorgelicht worden.

Andere academies

Behalve ASB zijn ook diverse andere academies binnen Avans bezig om het keurmerk te behalen. Zowel de Pabo in Breda als de Bossche Academie voor Management en Bestuur (AMB) zitten momenteel midden in het beoordelingstraject. AMB behaalde het keurmerk al eens eerder, net als de Bossche Academie voor Financieel Management en de Juridische Hogeschool in Tilburg. Als totale onderwijsinstelling overweegt Avans ook om het Investors in People-stempel na te streven.

Het behalen van het keurmerk is een goede graadmeter voor de officiële accreditaties van de academies. Bij de AMB werd dat bewezen doordat het personeel van Management, Economie en Recht (MER) als ‘excellent’ werd beoordeeld bij de accreditatie, nadat de academie voor de eerste keer het IiP-keurmerk had behaald. [LJ]

Zie ook de eerder verschenen berichten:

Personeel Pabo gaat professionaliseren 14-04-2010

AMB in race voor keurmerk 09-03-2010