Radio 538 niet op Onderwijsboulevard

Kris kras

De truck is onderdeel van een inzamelingsactie van Radio 538, die in navolging van 3FM’s Glazen Huis heeft besloten om geld op te halen voor een goed doel. Twee trucks van het radiostation reizen eind maart kris kras door het land om donaties voor Warchild te verzamelen. De gemeente Den Bosch heeft ervoor gezorgd dat een van de vrachtwagens ook de Brabantse hoofdstad aandoet.

Vanwege de aanwezigheid van veel jongeren, de doelgroep van Radio 538, werd er in eerste instantie gekozen voor de Onderwijsboulevard als locatie van de truck. Warchild, dat het grootste deel van de organisatie op zich neemt, ging er echter vanuit dat de vrachtwagen op de Parade zou komen te staan. Door het misverstand heeft de gemeente alsnog besloten om uit te wijken naar de Parade.

Creatieve acties

Tijdens de actie wordt geld ingezameld door middel van creatieve acties, ook wel stunts genoemd. Avans heeft inmiddels de eerste stunt op haar naam staan. De Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken (DMCS) gaat één van haar promotiefietsen verloten. Voor een of twee euro kunnen studenten en medewerkers een lootje kopen, waarmee ze kans maken op de fiets. De complete opbrengst wordt uiteraard gedoneerd aan Warchild.

Ook de gemeente komt met een stunt op de proppen. Met een massale flashmob wil zij een aardige duit in het zakje doen. Het is de bedoeling dat vijfhonderd tot duizend mensen meedansen op de Bossche Markt. Nadat de voetjes van de vloer zijn gegaan, doneren alle dansers door een sms’je naar 538 te sturen.

Genoeg animo

De massale danspartij gaat overigens alleen door bij genoeg animo. Wordt het aantal van vijfhonderd mensen niet gehaald, dan blaast de gemeente de actie af. Wie zich van zijn swingende kant wil laten zien, kan zich per e-mail aanmelden voor de flashmob: hjim.vangennip@avans.nl. [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Radio 538 recht voor de deur van Avans 22-2-2011