Diensteenheden naar Lovensdijkstraat 63

Door de groei van met name de Avans School of International Studies, de Academie voor Marketing en Business Management en de Academie voor Sociale Studies Breda begint het redelijk krap te worden op de Hogeschoollaan. Met de verhuizing van de Diensteenheid Financiën en Studentenadministratie, de Diensteenheid Personeel en Organisatie en een gedeelte van de Diensteenheid ICT en Facilitaire Diensten naar Lovensdijkstraat 63, wordt er ruimte gecreëerd voor de academies.

Versneld

Overigens stonden beide gebouwen van Avans aan de Lovensdijkstraat al op de nominatie om in 2012 te worden verbouwd. Daar wordt nu versneld mee begonnen. Om de diensteenheden te kunnen huisvesten, wordt de tweede verdieping van de Lovensdijkstraat 63 van binnen alvast gerenoveerd. Om de overlast te beperken, vinden de werkzaamheden vooral plaats in de zomermaanden.

De kogel is trouwens nog niet definitief door de kerk. Normaal gesproken neemt de AMR negen weken de tijd om in te stemmen met een plan. Maar om de verdieping al in september klaar te hebben, moet snel met de bouwwerkzaamheden worden begonnen. De AMR heeft gisteren daarom voorlopig ingestemd met het plan. De Bouwcommisie van de medezeggenschapsraad neemt de plannen komende week nog nauwkeuriger onder de loep voor het definitieve besluit. [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Verbouwing Lovensdijkstraat start in 2012 31-3-2011

Lees ook het Puntdossier over de Lovensdijkstraat.